Alla inlägg under februari 2009

Av Ekwall - 4 februari 2009 20:50

Några ord om konserten med Liverpool och Borås Symfoniorkester. Bra, bättre än jag förväntat mig. Beatles låtar i Beatles arr. En orkester som vid flera tillfällen lyfte och ett "band" som klarade såväl balader som rockigare stycken.

Märktes också med vilken kärlek till upphovsmännen låtarna framfördes. Det i sig kan tippa över och bli närmast patetiskt. Så icke här - kärleken är äkta.

Strawberry fields, Revolution och A Day in Life tyckte jag stack ut lite extra i en f ö jämn konsert - kanske för att låtarna är lite av favoriter.

Passade också på att köpa cd:n Love is all (signerad givetvis  - är tillräckligt fåfäng för finna nöje däri). Efter en genomlyssning är det ingen tvekan om vilka förebilderna är. Men det egna är tillräckligt för att inte vara kopia utan.....Liverpool.

Borås Tidning gav en 3 i betyg, jag höjer med 1.

Av Ekwall - 2 februari 2009 21:57

Måste berömma Bloggagratis info för snabb åtgärd när sidan krånglade. Men timmen blev sen så det får bara bli en "bjudning" från första halvan av 60-talet.

Imorgon har jag det stora nöjet att se gruppen Liverpool, tillsammans med symfoniorkester,med bl a Olle Nilsson från Finspångs pop-stolthet "14" och senare Vildkaktus. Ev


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards