Alla inlägg den 14 november 2009

Av Ekwall - 14 november 2009 18:16

Under veckan bekräftades det jag tror många rundbanevänner hoppats på. Wild Card till 2010 års GP fick Hans Andersen, potentiell mästare när en hel säsong fungerar, Fredrik Lindgren, klokaste åkaren av dem alla, Chris Harris, skulle passa hos Vargarna med deras mer "Engelska" bana och genom heat-segrar förbättra skälvförtroendet, samt Tai Woffinden, såg honom i lag-VM-semifinalen i Vojens för 2 år sedan - där finns kapacitet, som jag tidigare skrivit, för en eller flera Världsmästar titlar. Det är bara att gratulera Vargarna som skrivit 2-års kontrakt med Tai.

2010 finns 3 svenska åkare med, Andreas Jonsson, Fredrik Lindgren och Magnus "Zorro" Zetterström. Blir fantastisk spännande att följa alla tre. Zorro har jag inget grepp om hur det kommer sluta, men han vann kvalet före bl a Jaroslaw Hampel och, vilken inte kvalificerade sig - tyvärr, Nils-Kristian "Puk" Iversen. Den kanske renaste stilåkaren av alla.

F ö tror jag att även Sverige borde stryka heat 15 eller göra det till ett obligatoriskt junior-heat. Återkommer med funderingar kring hurvi kan få en ännu mer spännande, och rättvis!?, Elitserie och Allsvenska.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards