Alla inlägg den 18 december 2009

Av Ekwall - 18 december 2009 17:37

Läste idag på nöjessidan i BT hur herr nöjesredaktören Erik Klefberg vid "röd gubbe stopp" kom att fundera på fåniga saker, bl a värdelös julmusik. Han gör en mental "5 sämsta lista". Han gör det bra - enligt min mening. Det förhåller sig nämligen så att 2 av "bidragen" även skulle hamna på min sämsta lista. Låt mig redan nu säga att Erics nr. 4 och 3 har jag egentligen ingen åsikt om. Men (alltid detta men) Carola som nummer 5 vill jag ge en "högre" placering, säg tre. Denna kvinna som inte vet hur många toner hon skall hinna med i varje låt har alltid skapat obehagliga "vibbar" hos mig.

Vad gäller nr 1 - Triad och Tänd ett ljus - är vi definitivt ense, såväl låt som placering. Synd bara att Eric redan hunnit använda det heltäckande ordet "kräkmedel" om detta pekoral.

Klefbergs nr. 2 har jag aldrig hört. Uppenbarligen är den på tyska, framförd av David Hasselhoff. Bara det att den är på tyska misstänker jag räddar den. Hur som helst är det en utmärkt "kluring" av Eric K denna vecka.


Canada har fostrat en del goda musiker, inte minst Indigo Girls. Precis som Joni M. låter deras gitarrer som ett rasande tåg - borde hörts mer i Sverige. (Vinylen lär komma fram under Jul helgen).

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards