Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Ekwall - 24 juni 2010 19:34

Som idrottsintresserad borde man, jag, förmodligen uppskatta när "favoritlaget" vinner och tycka det är trist när de förlorar. Åldern förbjuder ilska över förlust. Men, det finns ytterligare en dimension av känslor som inte är helt enkelt att befria sig ifrån - fast man vill. Det är känslan av en viss belåtenhet, ja närmast seger fast man, jag, inte deltagit.....Rakt på sak. Det var exakt vad jag upplevde när Italien försvann från VM - dessa fotbollens dödgrävare. Det gränsade till att jag tackade  högre makter. Vinnarna var inga favoriter, men otvivelaktigt rättmätiga segrare.

Varför detta motstånd mot Ialien? Svar; fotboll spelas stående - inte rullande på planen för att motspelarna är en meter eller mer bort. Spanien har dessbättre växt ifrån detta fotbollens elände.

Nu är gruppspelet slut - snart slut. Alltså vilka vinner?

Hur viktigt är det när Torstorps IF toppar sin div. IV serie??!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards