Alla inlägg under augusti 2010

Av Ekwall - 2 augusti 2010 22:09

"Man skickar frugan, till sommarstugan" sjöng Cornelis i "Ångbåtsblues" (vilken låt). Nja, så var det väl inte men sonen skjutsade oss till "fritidshuset" och var även deltagande (om än under viss protest) vid grinds placering på plats. Hustrun blev kvar! Sonen tog bilen - undertecknad tog cykeln. 35 km.

Eftersom jag redan sagt det till hustrun kan jag skriva det här - bättre att cykla själv än tillsammans - och o b s, jag hävdar inte att jag cyklar snabbast (tolka det som ni vill).

Väl hemma (tiden är med 7-växlad under 1 tim. 45 min. inkluderande pausar.) fick Blues Band (Paul Jones), Wolfe Tones - vilken underbar ballad är inte "Don´t Stop me Now"? - Eric Andersen, från LP:n Sweeet Surprise njöt jag av bl a "How It Goes", vidare bland LP från "Folkways Records (i detta fall FH 5415) bl a "Patriot Game"  (vem ryser inte) framförd av Harvey Andrews, acc, John Dunkerley, banjo, Dublin City Rambler, 24 x Tio i Topp Volym 3 (Goodnight my Love med den ständigt underskattade Jerry Williams) och som, minst sagt, värdig avslutnig hela Phil Ochs LP:n "Tape from California".

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards